دلدادگان

دلدادگان

عرصه حضور زنان
دلدادگان

دلدادگان

عرصه حضور زنان

شادی امین کیست؟

شادی امینhttps://fa.gender.wiki/wiki/%D8%B4%D8%A7%D8%AF%DB%8C_%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86 یک فعال سیاسی است که پس از انقلاب ایران در سال ۵۷ یکی از زنان سازمان چریک های فدائی خلق شد و پس از آن به سازمان فدائیان خلق پیوست  این سازمان یک سازمان سیاسی و نظامی مارکسیستی است که در سال ۵۰ تاسیس شد و شعارش مبارزه با امپریالیسم است امینی بر مسائل زنان و به خصوص همجنس بازان متمرکز است او در این رابطه چندین کتاب و مقاله نگاشته و همچنین چندین سخنرانی در این حوزه انجام داده است شادی امین هم اکنون در آلمان زندگی می کند و به صورت جدی در زمینه حقوق همجنس گرایان فعالیت می کند و هم اکنون مدیر سازمان عدالت برای ایران و مدیر سازمان شش رنگ است .


شادی امین متولد ۱۰ جولای ۱۹۸۶ در بیمارستان پاسارگارد تهران میباشد ، او در خانواده ای کاملا آشنا با موزیک متولد شد و با پدربزرگش که به نواهای قدیمی و دشتی ایران آَشنایی داشت با موسیقی آَشنا شد . ام بشنوید بیوگرافی شادی امینی را از زبان خودش : “بیست و دوم تیر ماه سال ۱۳۶۵ در بیمارستان پاسارگاد تهران متولد شدم، در خانواده ای که هیچ کس اگرچه موزیسین نبود اما همه به موسیقی و آواز علاقه بسیار داشتند. از کودکی با آواز دشتی پدربزرگم خو گرفتم و در بزم های خانوادگی آوازهای قدیمی را با نزدیکانم زمزمه کردم.

از زمانی که الفبا را یاد گرفتم، نوشتن هم با من همراه شد. داستان می نوشتم و برای هم کلاسی ها می خواندم. معلم ها می دانستند و وقت های بیکاری صدایم میزدند : “امینی داستان جدید نداری برای بچه ها بخوانی؟” و من هم زود داستان جدیدم را برای همه با صدای بلند می خواندم.

اولین شعرم را دوازده سالگی برای انشای ترم اول مدرسه نوشتم. یک شعر نو. از بین همه موضوعات انشا چشمم روی “خانه دوست کجاست” ماند و شروع کردم به نوشتن. می دانستم شعر سهراب است اما تا آن روز نخوانده بودمش. معلمم تشویقم کرد، شعرم را دوست داشت. دلم گرم شد و از آن روز به بعد دفتر شعرم دفتر خاطراتم بود.

اولین ترانه ای که نوشتم این شوق را در دلم ایجاد کرد که روزی خودم می خوانمش. چه کسی می تواند احساسم را بهتر خود من بخواند. حس حسادتی که ترانه ام را به کودکی برای من تبدیل میکرد یا مخلوقی که من باید به بلوغ برسانمش.

با این شوق به آموزش گیتار و آواز نزد اساتید مختلف پرداختم و برای تعدادی از ترانه هایم ملودی ساختم. تعدادی از آنها توسط دوستان دیگری اجرا شده و تعدادی هم در دست انتشار است.”


شادی امین فعال سیاسی ایرانی است که در حال حاضر تحت عنوان کنشگر حقوق همجنسگرایان فعالیت می‌کند.او در آلمان اقامت دارد. او یکی از مدیران سازمان عدالت برای ایران و مسئول و هماهنگ کنندهٔ شبکه لزبین‌ها و ترنسجندرهای ایرانی است.


فعالیت‌ها


    از جملهٔ سازمان‌دهندگان تظاهرات ۳۵۰۰ نفره ۱۹۸۸ در فرانکفورت علیه سفر هانس-دیتریش گنشر، وزیر خارجه آلمان به ایران و اعتصاب غذای متعاقب آن در اعتراض به کشتار دسته جمعی زندانیان سیاسی ایران در سال ۱۳۶۷

    شرکت در کنفرانس جهانی زنان ۱۹۹۵ پکن، و روشنگری دربارهٔ وضعیت زنان ایران در چارچوب گروه «زنان تبعیدی علیه بنیادگرایی

    سخنرانی دربارهٔ نقش زنان تبعیدی در کنفرانس ۱۹۹۶ پکن و کنفرانس بنیاد پژوهش‌های زنان سیاتل به همراه شیرین عبادی و پروانه اسکندری (فروهر)

    تأسیس شبکه سراسری همکاری زنان ایرانی به همراه گروه دیگری از فعالان جنبش زنان ایران در سال ۲۰۰۳ در تبعید

    برگزاری سمیناری در فرانکفورت سال ۲۰۰۴ پیرامون آزار جنسی کودکان فرانکفورت

    تأسیس سازمان عدالت برای ایران سال ۱۳۸۸ به همراه شادی صدر

    تأسیس شبکه شش رنگ (شبکه لزبین‌ها و ترنس‌جندرهای ایرانی) در سال ۱۳۸۸

کنفرانس برلین

کنفرانس برلین – با نام اصلی کنفرانس «ایران پس از انتخابات» – نام همایش ۳ روزه ای بود که بعد از انتخابات دوره ششم مجلس شورای اسلامی از ۱۹ تا ۲۱ فروردین ۱۳۷۹ (مارس ۲۰۰۰) به مدت سه روز از سوی حزب سبزهای آلمان و به دعوت بنیاد هاینریش بل در خانهٔ فرهنگ‌های جهان در برلین برگزار شد. گروهی از زنان ایرانی در برلین، تحت عنوان «زنان ایرانی علیه بنیادگرایی»، تصمیم گرفتند در اعتراض به عدم حضور زنان تبعیدی و گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی در این کنفرانس، فعالیت‌های مختلفی را ترتیب دهند. شادی امین، از سوی گروه، مسئولیت یافت تا در ابتدای کنفرانس، خواهان یک دقیقه سکوت به احترام کلیه کشته‌شدگان ۲۱ سال گذشته در ایران شود که با مخالفت برگزارکنندگان و برخورد شدید پلیس و نیروهای امنیتی روبه‌رو شد[۱۵]این اتفاق، و اعتراضات به عدم دعوت از فعالان سیاسی مخالف جمهوری اسلامی ایران باعث به اغتشاش کشیده شدن کنفرانس برلین شد. شادی امین به دلیل شدت خشونت فیزیکی پلیس پس از اتمام روز اول کنفرانس و در بیرون از سالن، به بیمارستان منتقل شد.[۱۶]


شبکه تلویزیونی من و تو در برنامه‌های مستند دربارهٔ کنفرانس برلین، شادی امین و حسن یوسفی اشکوری را رو در رو قرار داده است.[۱۷] 


منبع ؛ سایت ویکی جنسیتhttps://fa.gender.wiki/wiki/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87%D9%94_%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد